dari lidah si Hadi

Friday, May 12, 2006

Bukan.. Bukan..

adakalanya orang akan bertanya..

"kau ni budak apa?? budak punk ke? underground ke? hardcore ke? hip-hop ke?"
"kau ni orang apa?? UMNO ke? PAS ke? DAP ke?"
"ko ni Melayu ke hapa??"
"kau tak pergi konsert peterpan??"
"kenapa kau tak suka the used??"
"iee.. apasal ko dengar dangdut??"

ya.. soalan yang memang aku tak tahu apa motifnya.
Adakah kita perlu melabel seseorang supaya seseorang itu sama label dengan kita?
Adakah kita perlu label untuk bergaul dan bersosial?
Perlukah ada sebab untuk aku membuat sesuatu yang tidak mengganggu orang?
Aku tak sangka soalan seperti ini masih wujud di alaf baru..
dan jawapanku..

"Aku bukan komunis, bukan nasionalis, bukan anarkis, bukan sosialis, bukan kapitalis, bukan athies, bukan fasis, bukan rasis, bukan seksis, bukan hippies, bukan viviseksionis, bukan idealis, bukan feminis, bukan teroris, bukan agnostis, bukan separatis, bukan nihilis.. bukan.. bukan..
Aku hanya insan mentah.. yang masih meneroka.."

gambar~ port dickson tahun 1984 (ketika berumur 1 thn+-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home