dari lidah si Hadi

Wednesday, May 17, 2006

sms




Tarikh: 13 Mei, 2006
Masa: 8.56 malam
Cuaca: agak dingin


Ketika aku sedang termenung di ruang tamu rumahku sambil memerhatikan gelagat anak-anak sepupuku, tiba-tiba aku dikejutkan oleh nada dering sms telefon bimbitku. Satu sms telah aku terima dari salah seorang sahabat lama ku. Selalunya aku akan sekadar membaca sekali sahaja sms yang aku terima, dan jika ia agak bernas.. aku akan kehadapankannya kepada rakan-rakan yang lain.. Tapi mesej kali ini membuat aku membacanya berkali-kali dan aku simpan sms itu sebagai kata-kata nasihat. Jadi inginlah aku berkongsi kata-kata itu..

"Tak perlu mencari teman secantik Balqis, andai diri tak sehebat Sulaiman. Mengapa mengharap teman setampan Yusuf jika kasih tak setulus Zulaika. Tak perlu mencari teman seteguh Ibrahim andai diri tak sekuat Hajar. Jangan mengharap teman semulia Fatimah andai diri tak sehebat Ali. Mengapa didamba teman hidup sesempurna Muhammad jika ada keburukan pada dirimu, bimbinglah dirinya dan terimalah kekurangan itu sebagai keunikan dan carilah kebaikan pada dirinya, bersyukurlah dipertemukan..."

sungguh mendalam ya..

gambar - Hadi cuba bereksperimen bersama telefon berkameranya

0 Comments:

Post a Comment

<< Home