dari lidah si Hadi

Wednesday, May 17, 2006

album 1 kenang-kenangan Langkawi 2000

Sedang aku sibuk mengemas bilikku, sambil hidung merembeskan air hingus dengan begitu kencang kerana aku alergik terhadap habuk. Setelah bersin hampir puluhan kali, Aku terjumpa gambar-gambar lama yang mengimbau kenangan ku di Langkawi. Hampir separuh dari album itu telah hilang.. namun mana yang sempat aku selamatkan.. aku simpan dan scan masuk ke dalam komputer.

Gambar-gambar ini ditangkap kerana ingin menghabiskan filem kawanku Faizal kerana dia ingin mencuci gambar itu esok hari. Kebanyakan gambar ini ditangkap pada jam 8.00 malam, ketika aku baru bangun dari rutin tidur petangku. Gambar ini ditangkap di dalam bilik asramaku yang dijadikan pengkalan lepak oleh kawan-kawanku. Kami secara haram telah memecah 2 bilik menjadi satu. Satu bilik menjadi markas lepak, mendengar muzik, beraktiviti, berbual, memasak mee segera, minum dan pelbagai kerja lagi. Dan satu bilik lagi menjadi markas tidur semata-mata.

Jadi di sini aku memuat naik gambar itu agar ia kekal abadi.. Inilah antara rupa Hadi yang dahulu.. ketika baru sebulan mencecah alam 18 tahun.


Dari kiri, ikut arah jam: Helmy(Mat Nyum), Pa'e, Hadi, Hakim(penyu), Fendi(king)


Masih orang yang sama cuma tambahan naser(che')berbaju putih, dan Faizal, berbaju kotak-kotak




Berdiri~ Hatta,Faizal & Boy Bengkok
Duduk- Penyu cuba mencarut ala2 slipknot


Dari kiri~ Sebastian, Penyu, Boy,Wak,(tak ingat nama),King
Menunjukkan lipas yang lunyai akibat diseksa oleh Hatta dan Faizal yang menggeruni lipas


Dari kiri~Wan Serai,Pa'e,Faizal,Mat Nyum
Bergambar di tengah2 pecahan bilik


Che' mengankat Penyu seperti tiada apa-apa


Hafiz Setan cuba menyorok dan Faizal yang terkejut
mereka kantui cuba memasak mi segera pada jam 3 pagi tanpa mengajak Hadi


Hadi yang diganggu ketika sedang lena tidur jam 3.30pagi
(oh.. rambut.. dimana kau menghilang??)


Penyu yang diseksa rapi akibat berlagak kerana menang dalam permainan kad


Seksaan diteruskan dengan "Wall of Jericho"


Faizal & Hatta setelah puas menyeksa Penyu

Aduh.. di mana agaknya mereka semua sekarang? adakah masih hidup? adakah masih bujang? adakah masih jahat? adakah masih bebas? aku memang telah terputus hubungan secara total dengan mereka.. harap dapat dipertemukan kembali...
Banyak lagi gambar sebenarnya.. tetapi ada yang hilang, ada yang koyak, ada yang terlalu keterlaluan sehingga tidak lepas penapisan filem.. hahahahahha..!!




0 Comments:

Post a Comment

<< Home