dari lidah si Hadi

Tuesday, May 30, 2006

mengapa mesin setiaku?


Aduh.. komputer kesayanganku mula membuat hal lagi.. kali ini lebih sengsara dan pedih. 'power supply'nya sudah rosak. Sudah tidak boleh dihidupkan atau diselamatkan langsung. Arghh.. duit lagi..!

Selalunya komputer inilah menjadi teman akrabku. Dengannya lah aku berhibur, membuat kerja, merangka kata, mengulas idea, mencari realiti, membaca, mendengar muzik, mengukir grafik, menonton filem, bermain, magik, sakti, kagum..

Dengan komputer usang ini jugalah aku berkongsi rahsia, pelbagai rahsia, berkongsi khazanah, berkongsi cerita dan juga berkongsi jiwa. Walaupun aku mengerti bahawa komputer ini hanyalah satu objek dungu yang tiada nyawa apatah lagi jiwa.

Tapi sekarang kau dah mati, seperti bosan atau enggan bersahabat denganku lagi. Aku akur.. tiada benda yang kekal, aku sangkakan kau adalah satu mesin yang gagah dan kebal suatu masa dahulu.. dan sekali lagi.. tiada yang kekal.. hanya 'power supply' baru yang boleh menghidupkan kau kembali.. itu pun untuk waktu yang sementara sahaja.. tunggulah.. wahai mesin yang setia.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home